lauantai 1. marraskuuta 2014

It's a lifestyle

Hmm aattelin tulla kirjotteleen vähän teille mun elämäntapamuutoksesta. Siitä on kohta vuosi kun alotin taas miljoonannen kerran terveellisemmät elämäntavat. Hyvä ruokavalio ja säännöllinen liikunta mukaan lukien. Tällä kertaa mielestäni onnistuin. Mä en halua kuvia jakaa tänne, mutta uudenvuoden jälkeen mun kehossa ja hyvinvoinnissa tapahtu paljon muutoksia. Muutin mun ruokailutottumuksia siten, että jätin vaaleen leivän ja pastan pois ja vaihdoin tilalle täysjyväpastan ja kauraleivän, koska mun maha ei siedä ruisleipää. Jätin kokisen ja eines/valmisruoat pois. Oon aina syöny paljon salaattia, mutta nyt lisäsin sen vielä pysyvämmin mun ruokavalioon ja huolehdin proteiinin saannista. Aloin oikeesti juomaan vettä paljon. Söin säännöllisesti. Treenasin noin 6 kertaa viikossa: 3 kertaa lihaskuntoa ja 3 kertaa kestävyyttä. Nykyään oon tiputtanut ton 5 kertaan viikossa, koska oon huomannu, että mun vartalo tarvitsee enemmän lepoa. Näin oon onnellisempi.
 Tää kaikki vaikutti tosi paljon tietty myös henkiseen puoleen. Aloin olemaan itsevarmempi ja iloisempi. Joskus tietty turhautti, kun kaverit vitsaili, että mikä ihmeen pupu musta on tullut ja oon liian tarkka ja miten voin elää tälleen jne:D
  Kesän aikana mä lihoin ehkä pari kiloa ja lihaksetkin surkastu hieman, mutta kai se on ihan ymmärrettävää :) Mun ajatuksissakin alkoi enemmän näkymään stressausta omasta ulkonäöstä ja ruokailutottumiksista. Huomaan, että mietin silloin usein, että osuuko mun reidet yhteen, kuinka paljon voin nyt syödä jne. Koska jotenkin nyt kun on tää Fitness-buumi meneillään, niin tuntuu, että joka tuutista tulee erilaiset ohjeet siihen miten pitää syödä ja miten treenata. Mutta eikö pääsia kaikella ole kuitenkin se, että itellä on hyvä olla? Että keho toimii hyvin ja viihtyy omissa nahoissaan? Siihen oon pyrkinyt ja koetan olla tarpeeksi kriittinen näiden median luomien terveysjuttujen kanssa. Nykyään koetan kuunnella mun kehoa vielä paremmin ja antaa sille mitä se tarvitsee. Näiden tapojen muodostuminen on tietty vienyt aikaa ja nyt pikkuhiljaa alan löytää ne ruokatavat/treenaamisen ym, mitkä mulle on kaikista parhaita. Täytyy myöntää, että monesti on tehnyt mieli luovuttaa ja joskus harmittaa miten paljon täytyy suunnitella asioita kun elää näin. En kuitenkaan voisi kuvitella, että palaisin takaisin entisiin tapoihini. Tästä on tullut jo elämäntapa ja kokonaisuudessa voin näin paljon paremmin!

Okei ehkä vähän sekava teksti, en tiennyt miten oisin kaiken muotoillut, mutta halusin kuitenkin jakaa nämä mun mietteet :) Tässä vielä muutava kuva!


 

4 kommenttia:

  1. Hei kiva postaus :)! Samanlaista projektia täällä, mm juoksun muodossa

    VastaaPoista
  2. Hei vau, sulla on tosi mukavan oloinen blogi. Jään ehdottomasti lukijaksi!! <3

    www.sofialaurent.com

    VastaaPoista